Užice Oglasna Tabla
FOTO RAZGLEDNICA UŽIČKE VESTI

Užice obeležava Dan pešačenja (VIDEO)

Užice će u subotu, 14. septembra, „Dan pešačenja 2019“ obeležiti šetnjom stazom dugom 7 kilometara, koja povezuje Stari grad, Gradsku plažu, Zabučje i Veliki park. Pokrovitelji republičke akcije su Planinarski savez Srbije, Ministarstvo omladine i sporta i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, dok su u Užicu to Grad Užice i Planinarsko društvo Rujno.

„Cilj manifestacije je podsticanje zdravih životnih navika.“ – rekla je Dunja Đenić, član Gradskog veća: „Ovake akcije imaju značaj sa zdravstvenog aspekta, jer se kroz njih podstiče rekreativno-sportski život. Grad Užice podržava ovu akciju četvrtu godinu zaredom, zahvaljujući našim planinarskim društvima koji uspevaju da takve manifestacije organizuju. Ove godine u saradnji sa Planinarskim društvom Rujno, Grad je izdvojio oko 100 hiljada dinara za mapiranje jedne nove staze i ovim putem bih pozvala sve naše sugrađane da nam se pridruže u što većem broju, da zajedno prođemo tom stazom.“

Ivan Obućina, Planinarski vodič i sekretar Planinarskog društva Rujno, zahvalio se Gradu što je izdvojio sredstva za jednu ovakvu akciju i podržao mapiranje jedne nove staze koja za cilj ima da poveže Stari grad i Zabučje.

„Novitet ove staze je što pešački povezujemo plažu, Stari grad i veliko Zabučje. Reč je o stazi koja je predviđena za srednje rekreativce, staza je sigurna i lepo trasirana i postavljena su užad radi lakšeg kretanja građana i dece“, istakao je Obućina.

„Akcija kreće u 8,30 časova ispred nekadašnjeg hotela Turist na Gradskoj plaži, sa 410 metara nadmorske visine, posle toga se penjemo na stari Železnički most, prolazimo prvi tunel i zatim novom markiranom stazom penjemo se na Stari grad na nadmorsku visinu od 490 metara. Nakon toga silazimo sa Starog grada do hidrocentrale i nastavljamo put prelazeći prvi tunel koji se nalazi na staroj Ćirinoj pruzi, zatim tunel koji vodi ka Zlatiboru i izlazimo na vidikovac sa koga se pruža pogled na Kanjon reke Đetinje, Đurića orlove. Nastavljamo dalje grebenom i dolazimo na novi vidikovac prema gradu Užicu – Orlovac gde je najviši vrh 732 metra. Tu je kraj nove markirane staze dužine 4 kilometra. Posle toga silazimo u Veliki park, još 3 kilometra, isto tako markiranom, čistom, lakšom stazom“ – objasnio je licencirani planinarski vodič Ivan Obućina.

Pozivamo sve građane, svih starosnih struktura da se pridruže ovoj akciji pod nazivom Dan pešačenja u Srbiji „Srbija hoda“.